به راهنمای 118 خوش آمدید

درخواست وکیل پایه یک نفقه و تخلیه ملک

زوجین در مرحله طلاق، سوالاتی در مورد اینکه آیا واجد شرایط دریافت نفقه هستند و یا آیا بایستی نفقه پرداخت کنند در ذهن دارند. در این مقاله درباره ساده ترین نکات نفقه در طلاق صحبت خواهد کرد. در مورد سوالات تخصصی تر در زمینه نفقه، با وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

هر همسر سابقی نفقه دریافت نمی کند، که به آن گذران یا خرجی هم می گویند. نفقه تنها زمانی داده میشود که همسر سابق نتواند نیازهای روزمره خود را بدون کمک اقتصادی همسر سابق خود که توانایی مالی کافی دارد رسیدگی کند. این حمایت میتواند موقت باشد: مثل زمانی که همسر نیاز به زمان دارد تا به بازار کار برگردد، مهارتهایش را بروز کند، برنامه آموزشی را به پایان برساند، یا فرزندان را پرورش دهد. ممکن است این حمایت دائم باشد به دلایلی همچون سن یا عدم توانایی فیزیکی و یا حتی حکم دادگاه. این موقتی بودن می تواند روند انتظار برای پایان دادرسی هم صورت بگیرد و در این حالت شخص با توانایی مالی کمتر با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری، شخص با توانایی مالی بالاتر را مسئول پرداخت نفقه میکند.

نفقه به صورت خودکار به هر پرونده طلاق تعلق نمیگیرد. هرچند، در مواردی که یکی از زوجین درخواست نفقه را توسط وکیل پایه یک دادگستری به دادگاه ارائه میدهد و قاضی در درخواست ارائه شده توسط وکیل پایه یک دادگستری منافاتی نمیبیند، طرف با درآمد بیشتر مجاب به پرداخت نفقه در سالهای آینده میشود.

درخواست وکیل پایه یک نفقه و تخلیه ملک

نفقه چیست؟

نفقه پرداخت هزینه یکی از زوجین به طرف مقابل را شامل میشود. نفقه برای برابر سازی منابع مالی زوج در حال طلاق تنظیم شده است. قاضی نیاز مالی یکی از طرفین که در پرونده، وکیل پایه یک دادگستری به آن اشاره کرده و توانایی مالی پرداخت نفقه طرف دیگر را ارزیابی میکند. وکیل نفقه در پرونده های طلاق نقش موثری دارد.

به طور کلی نفقه در مواردی که همسر توانایی درآمد بسیار پایین داشته باشد و به مدت طولانی ازدواج کرده باشند در نظر گرفته میشود. به طور مثال، احتمال پایینی دارد قاضی برای زوجی که فقط چند سال از تاریخ ازدواجشان میگذرد نفقه تعیین کند. در واقع، در بعضی از قوانین نفقه منع شده است مگر با شرط اثبات ازدواج طرفین به مدت معین.

اگر پرداخت نفقه فرموده شود، وکیل پایه یک دادگستری می تواند در حالتهای پرداخت یکجا، انتقال دارایی یا پرداخت ماهانه دوره ای دادخواست ارائه دهد. حالت پرداخت دوره ای ماهانه رایج ترین نوع آن است که در آن شخصی که ملزم به پرداخت نفقه شده به صورت ماهانه مبلغ مشخصی را به نفقه گیرنده میپردازد.

 به طور کلی وکیل پایه یک دادگستری به شما شرح خواهد داد که نوع پرداخت یکجا و انتقال دارایی غیر قابل اصلاح و تعدیل هستند به این معنا که بعدا قابل تغییر نیستند و غیرقابل فسخ یا ناتمام گذاشتن هستند.

پرداخت ماهانه نفقه میتواند تا تاریخی که قاضی مقرر نموده ادامه یابد یا با یکی از شرایط پیرو پایان یابد؛ همسر نفقه بگیر مجددا ازدواج نماید، همسر نفقه بگیر زندگی مشترک را آغاز کند، یکی از زوجین فوت کند، یا رویداد مهمی رخ دهد از جمله مستمری بازنشستگی همسر یا شغل جدید همسر نفقه بگیر که درآمد بالایی دارد که در نهایت قاضی صلاح می بیند که دیگر نیازی به ادامه پرداخت نفقه وجود ندارد.

درخواست وکیل پایه یک نفقه و تخلیه ملک

مانند بسیاری از مسائل طی طلاق، ممکن است شما با همسرتان در مورد مقدار و مدت زمان نفقه پرداخت شده به توافق برسید. اگر نمی توانید به توافق برسید، بایستی مدارک رسمی به دادگاه در باب درخواست نفقه ارائه دهید. در این صورت دادگاه جلسه رسیدگی رسمی ترتیب میدهد که در آن جلوی قاضی یا برای بازپرسی حاضر می شوید ولی این در جلسه رسمی دادگاه نیست. پس از جلسه رسیدگی، قاضی شرایط را برای شما معین میکند. متاسفانه، درخواست از دادگاه برای صدور حکم، تکمیل کرد جلسه رسیدگی نفقه یا دادرسی منجر به از دست دادن زمان غیرقابل جبران و هزینه عمده ای میشود. در اینطور موارد وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد میکند که اگر همسر شما درخواست خرجی دارد، میتوانید با ارزیابی درآمد فعلی یا تخمین درآمد اگر در حال حاضر مشغول به کار نیستید بفهمید که آیا واجد صلاحیت نفقه هستید یا خیر.

موارد نیاز به وکیل پایه یک دادگستری در روند درخواست تخلیه ملک

یکی از حقایق ناخوشایند اجاره یا کرایه دادن دارایی، احتمالی است که اگر مستاجر مفاد قرارداد اجاره را نقض کند، مجبور به تخلیه میشود. هیچ صاحب خانه ای از همچین حالتی استقبال نمی کند زیرا در طی فرایند باید در مورد موضوعاتی از قبیل روند از بین بردن مشکل با مستاجر و روشهای محافظت از داراییشان آگاهی کسب کنند.

نخست از اخطاریه سه روزه ترک استفاده میشود. از این اخطاریه زمانی استفاده میشود که مسئله با مستاجر را میتوان و بایستی به صورت مستقیم چاره جست. اخطاریه سه روزه در صورت عقب افتادن اجاره یا نقض مفاد قرارداد اجاره که نیاز به اصلاح دارند استفاده میشود. این نوع نقض شامل نگهداری مستاجر از حیوانات در محل، تمیز نگه نداشتن محل، ایجاد مزاحمت مستاجر، سواستفاده از محل برای اهداف غیر قانونی، اقامت دائم افراد مازاد بر قرارداد ذکر شده بدون اجازه صاحبخانه یا هرگونه نقصی که در مفاد قرارداد ذکر شده باشد.

اخطاریه سه روزه به عنوان تلاشی برای راهکار سریعتر در جهت جلوگیری از اقدامات تخلیه ملک پیشنهاد میشود. هرچند حتی اگر شرایط طوری پیش بیاید که تخلیه انتخاب صاحب خانه باشد، اخطاریه سه روزه گامی مهم است که در روند قضایی باید برداشته شود.

درخواست وکیل پایه یک نفقه و تخلیه ملک

اخطاریه 30 روزه رهاسازی در وهله اول استفاده میشود تا اجاره ماه به ماه مستاجر پایان یابد اگر مستاجر کمتر از یک سال در ملک ساکن شده باشد. اخطار سی روزه رسما اعلام میکند که صاحبخانه قصد دارد که در عرض سی روز ملک تخلیه شود. اگر مستاجر مطابقت نکند، صاحبخانه اقدام به شروع روند تخلیه میکند.

اخطاریه 60 روزه برای پایان دادن قرارداد اجاره استفاده میشود زمانی که مستاجر بیشتر از یک سال در ملک ساکن باشد. اخطاریه 60 روزه مشابه اخطاریه 30 روزه است و پروسه قضایی مشابهی را دنبال میکنند؛ با این تفاوت که به مستاجر زمان بیشتری میدهد تا محل زندگی جدیدی پیدا کند. بسیاری از مردم معتقدند که اخطاریه 60 روزه دوستانه ترین اخطاریه بین سه درخواست تخلیه ملک است.

حائز اهمیت است که هر دو موجر و مستاجر بدانند که به طور معمول اولین اقدام در روند به عنوان راهکاری برای رفع مشکل اجاره تعبیه شده است؛ مخصوصا این موضوع در مورد اخطاریه سه روزه صدق میکند. درخواست تخلیه ملک راهکاری برای مشکلاتی ساده از قبیل تاخیر در پرداخت اجاره و یا داشتن حیوان خانگی به صورت غیرمجاز است. جهت دریافت مشاوره رایگان واز وکیل پایه یک دادگستری به سایت ما به نشانی https://iranilawyers.com مراجعه نمایید.