به راهنمای 118 خوش آمدید

صدای جیر جیر صندلی از چیه؟ چجوری صداش رو بگیریم

صدای جیر جیر صندلی

صندلی ها به دلیل استفاده مکرر از آن ها، گاهی ممکن است دچار آسیب دیدگی شوند و ببه تعمیر نیاز داشته باشند. برخی از افراد به هنگام مراجعه به تعمیر گاه ها بیان می کنند که صندلی شان مدتی است صدای جیر جیر می دهد و از تعمیر کار خواهش می کنند تا علت آن را جویا شوند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تازگی با صدای جیر جیر در صندلی تان مواجه شده اید و می خواهید هر چه زود تر آن را رفع نمایید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در ادامه مقاله با ما همراه باشید و مطالب ذکر شده را مورد مطالعه قرار دهید.

چرا صندلی اداری جیر جیر می کند و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟
صندلی های اداری معمولا به دلیل استفاده مداوم و وزن بالا پس از مدتی صدا های آزار دهنده ای از آن ها شنیده می شود. برای گرفتن صدای صندلی، می توانید اقدامات گوناگونی را انجام دهید که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1: هدایت صندلی به تعمیر گاه های معتبر
برای این که بتوانید چنین صدا هایی را به طور اصولی از بین ببرید، کافی است به تعمیر گاه های معتبر مراجعه نمایید تا مشکل صندلی تان به طور کامل رفع گردد. با ما تا پایان این قسمت از مقاله همراه بمانید تا از روش های دیگر برای رفع صدای جیر جیر صندلی آشنا شوید.

2: تعمیر توسط شخص
اگر می خواهید تعمیر صندلی تان را خودتان بر عهده بگیرید، کافی است مراحل زیر را گام به گام و به آرامی انجام دهید.

گام اول
در گام اول باید صندلی را رو به روی خود قرار دهید و سپس از دوستان تان تقاضا نمایید بر روی آن بنشینند. پس از این که این اقدامات انجام شد، بر روی زمین بنشینید و مطمئن شوید بر روی صندلی و اجزای آن تسلط کافی دارید.

حال از دوست تان بخواهید تا صندلی را به سمت جلو و عقب و یا به صورت دورانی حرکت دهد، حال اگر صدای جیر جیر و همیشگی را شنیدید سعی نمایید منشا آن را پیدا کرده و بر روی آن تمرکز کنید.

گام دوم
یک اسپری روغن را تهیه کنید و آن را بر روی قسمتی که صدا ایجاد می کند اسپری نمایید. برای این که مطمئن شوید روغن به تمامی آن قطعه نفوذ کرده کافی است به فردی که بر روی نشیمن گاه صندلی نشسته است بگویید تا صندلی را تکان دهد و به عقب و جلو حرکت دهد. در این صورت به تمامی نواحی قطعه روغن نفوذ خواهد کرد.

گام سوم
در گام سوم مجددا صندلی را تکان دهید تا متوجه بر طرف شدن صدای جیر جیر بشوید. اگر باز هم صندلی تان صدایی ها را به هنگام حرکت ایجاد نمود، باید بدانید که محل انتخاب قطعه در گام اول اشتباه انجام شده است و صدا بر طرف نگردیده.

صدای جیر جیر صندلی

گام چهارم
در برخی از موارد مشاهده می شود که صدا از تکیه گاه و پشتی صندلی است، برای این که از این موضوع آگاه شوید کافی است به دوست تان بگویید تا تکیه گاه را به عقب حرکت دهد، اگر در حین انجام این کار متوجه صدای جیر جیر شدید باید بدانید که تکیه گاه صندلی تان نیز به روغن کاری احتیاج دارد. در این صورت شما می توانید همانند اقداماتی که در بالا انجام دادید را دوباره بر روی تکیه گاه صندلی انجام دهید تا دیگر صدایی شما را مورد آزار قرار ندهد.

اگر می خواهید با گام آخر برای گرفتن صدای صندلی تان آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در انتهای مقاله با ما همراه بمانید و از مطالب ذکر شده بهره کافی و لازم را ببرید.

گام پنجم
اگر با انجام تمامی اقدامات بالا باز هم صدای جیر جیر را حس کردید و تعمیر صندلی، باید به سراغ چرخ های صندلی تان بروید. برای این کار باید صندلی را کمی به عقب و جلو حرکت داد و اگر از رول های چرخ صدایی ایجاد گردید باید آن را با اسپری روغن کاری کرد و دوباره به سمت عقب و جلو حرکت داد تا روغن به تمامی نواحی چرخ نفوذ نماید.

دقت داشته باشید که پس از اتمام اقدامات فوق، نواحی را با دستمال نخی و تمیز پاک کنید تا محیط کار و شرکت شما کثیف نگردد. شما می توانید برای تهیه این اسپری ها به مغازه های لوازم جانبی بروید و از آن ها اسپری های روان کننده را تقاضا نمایید. البته دقت داشته باشید که این اسپری ها را به هیچ وجه نباید به آتش و وسایل حرارتی نزدیک نمود، زیرا که باعث آتش گرفتگی می شود.

در این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما را با علت و را حل های گرفتن صدای صندلی های اداری آشنا نماییم، امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید مشکل صندلی تان را بدون نیاز به تعمیر گاه و پرداخت هزینه های هنگفت بر طرف کنید.