به راهنمای 118 خوش آمدید

دستگاه خشک کن

از دیرباز خشک کردن میوه ها و سبزیجات بین ایرانی ها برای در امان ماندن و  جلویگری از فاسد شدن و نگه داری به طولانی مدت مرسوم بوده است. و امروزه نیز با رشد علم و فن آوری دستگاه هایی ساخته شده اند با عنوان دستگاه خشک کن ،که مناسب برای خشک کردن انواع میوه ها و سبزیجات است و کار خشک کردن برای باغبانان و دوستداران محصولات خشکباری را آسان نموده است.

معرفی دستگاه خشک کن

دستگاه خشک کن دستگاهی است که برای خشک کردن انواع میوه ها و سبزیجات ساخته شده است . دستگاه خشک کن در اندازه و سایز های مختلفی وجود دارد که دستگاه ها با سایز کوچک برای مصارف خانگی که دستگاه خشک کن خانگی نامیده می شود و دستگاه با سایز بزرگ که مناسب استفاده در کارخانجات و کارگاه میوه خشک کنی است نیز با نام دستگاه خشک کن صنعتی شناخته می شوند.

انواع دستگاه های خشک کن

خانگی : دستگاه خشک کن خانگی تنها در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. و میزان مصرف انرژی آن کم است – ابعاد کوچک تری دارد – جهت رفع نیاز های روزانه و خانگی ساخته شده – همانند دیگر لوازم خانگی می توانید در آشپزخانه گذاشته و استفاده کنید.

نیمه صنعتی : این دستگاه ها مناسب برای کارگاه های تولیدی می باشد – دارای ابعاد بزرگتری است ظرفیت نسبتا بالایی دارد- به عنوان مثال دستگاه خشک کن کابینی و دوکابینی جز دستگاه های نیمه صنعتی هستند.

صنعتی : دستگاه خشک کن صنعتی نیز برای استفاده در کارخانجات خشک کن و محصولات خشکباری کاربرد دارد کارکرد دستگاه به صورت اتوماتیک است . و مانند دستگاه های کانتینیوس و تونلی ، که هر دو جز دستگاه های خشک کن صنعتی می باشند.

انواع سوخت مصرفی دستگاه های خشک کن

سوخت مصرفی برقی : در سال های اخیر دستگاه های خشک کن تولید شده اند که با انرژی برق کار می کند به صورتی که با متصل شدن برق به دستگاه  المنت هخای درون آن شروع به گرم شدن می کنند. و این هوای گرم به وسیله فن های درون دستگاه به قسمت های مختلف دستگاه هدایت می شود  و اینگونه است که میوه هایی که ما برای خشک کردن در درون دسنتگاه  و بر وری سینی قرار داده ایم به خوبی خشک  می شود.

سوخت مصرفی گازی :  این نوع دستگاه ها نیز با انرژی گاز کار کرده  و دارای مشعل تولید حرارت هستند. و دوباره این گرما به چرخش در می آید و سبب خشک شدن میوه ها می شود.

چرا از دستگاه های خشک کن استفاده کنیم ؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد مردم ایران زمین ، میوه ها و سبزیجات را به روش سنتی  خشک و نگه داری می کردند. دستگاه های خشک کن نیز دستگاهی هستند که برای خشک کردن میوه ها  ، سبزیجات و حتی  گوشت و قارچ  استفاده می شوند. و به نوعی باعث مدرن شدن صنعت خشکبار می شوند. حال استفاده از دستگاه های خشک کن  صنعتی چه مزایا و معایبی دارند ؟

دستگاه خشک کن

 در ادامه همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم

 مزایای دستگاه خشک کن صنعتی

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید تفاوت بین روش خشک کردن سنتی و صنعتی را مورد بازبینی قرار دهیم. که در پایین اشاره شده است.

بهداشتی بودن : در روش صنعتی ، خشک کردن کاملا بهداشتی و با کمترین دخالت دست صورت می گیرد.

یکنواخت بودن و کیفیت مناسب : در روش سنتی میوه ها را در زیر نور آفتاب پهن می کردند و بعد از چند روزی میوه ها خشک میشدند که در این روش میوه ها و سبزیجات به روش غیر یکنواخت خشک می شدند و کیفیت تولید پایین بود . اما در روش صنعتی که با دستگاه خشک کن انجام می شود میوه ها بعد از شست و شو و برش دادن بر روی سینی های مختلف قرار  میگیرند و به درون دستگاه فرستاده می شوند. گرمای تولید شده در درون دستگاه به وسیله ی فن های مختلفی در تمامی محفظه دستگاه به چرخش در می آید. و اینکار سبب می شود تا میوه ها و محصول نهایی به صورت یکنواخت و با کیفیت بالاتری تولید شوند.

ایجاد کسب و کار پر سود : از آنجایی که کشور ایران خواستگاه انواع میوه جات ، گیاهان دارویی ، سبزیجات ، مرکبات است و از طرفی محصولات خشکباری در ایران بسیار محبوب است و به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مفید  توسط مردم کارایی و استفاده می شود. میتواند سود مناسبی از این طریق و راه اندازی کارگاه خشک کنی بدست آورید.

همچنین میوه خشک در کشور های حوزه خلیج فارس و دیگر همسایگان ایران بسیار طرفدار دارد و بازار فروش مناسبی برای تولید کنندگان میوه خشک است.

قابلیت های دستگاه خشک کن

 یکی از مزیت های مهم دستگاه های خشک کن این است که شما میتوانید هر میوه و یا هر محصول آبداری را با استفاده از دستگاه های خشک کن ، خشک کنید. از جمله:

آجیل و محصولات خشکباری مانند: فندق ، پسته
میوه ها و سبزیجات
گوشت و قارچ
گیاهان دارویی
غذای حیوانات

قیمت و خرید دستگاه خشک کن

قیمت و خرید دستگاه خشک کن

قیمت دستگاه های خشک کن نسبت به خانگی و صنعتی بودن آن متغییر است . برای دریافت قیمت و مشاوره رایگان می توانید با شماره تماس 09197586495 در واتساپ یا به صورت تلفنی و پیامکی در ارتباط باشید.

شرکت تاوریس صنعت

تاوریس صنعت ، یکی از خوشنام ترین برند های ایران در حوزه دستگاه خشک کن است. تاوریس صنعت دارای سابقه 15 ساله در تولید و فروش دستگاه های خشک کن خانگی و صنعتی دارد. محصولات تاوریس صنعت به سراسر ایران ارسال می شود و سبب رونق تولید و افزایش تولید محصولات خشکباری می شود. همچنین تولیدات تاوریس صنعت به کشورهای همسایه صادر می شود و این نشان از بالا بودن کیفیت دستگاه های تولیدی تاوریس صنعت است.

از جمله خدمات تاوریس صنعت :

مشاوره رایگان 09197586495 در واتساپ و به صورت تلفنی
تعمیر، نصب ، راه اندازی ، آموزش ، و تامین قطعات دستگاه های خشک کن در سراسر ایران
فروش دستگاه های خشک کن با شرایط ویژه
خرید مستقیم و بدون واسطه از خود تولید کننده