به راهنمای 118 خوش آمدید

آبگیری مداوم لباسشویی

یکی از عمده مشکلاتی که برای هر خانواده ایرانی می باشد آبگیری مداوم لباسشویی می باشد که دارای علت های زیادی می باشد و کدام قطعه را باید بررسی کنیم .

می توان به شیر ورودی یا شیر برقی این دستگاه اشاره کرد . شیر ورودی آب ماشین لباسشویی که شیر برقی هم گفته می شود ، برای پرکردن این دستگاه از آب سرد یا گرم استفاده می شود . این شیر با استفاده از سیلنویدهای الکتریکی و به وسیله تایمر یا برد کنترل کنترل الکترونیکی و همچنین سوئیچ سطح آب کنترل می شود. بدین ترتیب که ابتدا جریان به وسیله تایمر یا برد به سوئیچ سطح آب و پس از آن به سلنویدهای شیر برقی می رسد تا باز یا بسته شوند.

یکی از علت های قطع نشدن آبگیری لباسشویی به خرابی شیر برقی مربوط است . در صورت وجود تیراد در شیر ممکن است در هنگام آبگیری لباسشویی دستور بسته شدن سیلنویدها صادر نشود . تعویض شیر برقی راهکار ساده ایست که می تواند در این مواقع مشکل دستگاه شما را برطرف سازد. برای تشخیص معیوب بودن شیر، این دستگاه  را از برق بکشید، اگر همچنان آبگیری ادامه داشت، شیر مشکل دارد. اما در صورتی که ورود آب به داخل لباسشویی متوقف شد، ایراد از برد کنترلی یا تایمر لباسشویی خواهد بود. یکی دیگر از این دستگاه ها که شما هیچ مشکلی با ان دارید می توان به ماشین لباسشویی ویرپول اشاره کرد .

برد الکتورنیکی یکی دیگر از موارد دخیل در مشکل آبگیری زیاد می باشد . این برد در صورتی که معیوب باشد ، می تواند فرمان اشتباهی به شیر برقی و سایر قطعات ارسال نموده و در روند ابگیری دستگاه اختلال به وجود اورد . پیش از اقدام به تعویض برد که هزینه بالایی دارد ، بهتر است ابتدا تمامی موارد دیگر را بررسی نمایید . یکی از دستگاه هایی که چنین مشکلی ندارد می توان به ماشین لباسشویی سامسونگ اشاره کرد

آبگیری مداوم لباسشویی