به راهنمای 118 خوش آمدید

پارچه اسپان باند

منسوجات بی بافت به صورت گسترده ای به شكل شبكه های تودرتوی الياف و يا رشته های درگير شده كه به صورت مكانيكی، حرارتی و يا شيميايی به هم چسبيده و متصل شده اند توليد و صرف می شود. اين صفحات صاف و متخلخل بوده و مستقيماً از الياف جداگانه يا به صورت پلاستيك مذاب و يا لايه های نازك پلاستيك تشكيل شده است. اين الياف به هم بافته و بسته نشده و الياف به كاموا تبديل نمی شود.
پارچه های بی بافت پارچه های طراحی شده ای است كه طول عمر آن می تواند محدود (پارچه های يك بار مصرف) و يا طولانی و بسيار بادوام باشد. پارچه های بی بافت دارای خواص و عملكردهای ويژه ای مانند جذب و دفع مايعات، انعطاف پذيری (خاصيت ارتجاعی)، كش آمدن، نرمی، استحكام، نسوز بودن (دفع شعله)، قابل شستشو بودن، ضربه گيری، فيلتراسيون، جلوگيری از ورود باكتری ها (ماسك) و ضدعفونی (استريل بودن) می باشد. تركيب اين خواص غالباً ضمن برقراری موازنه مناسب بين طول عمر محصول و هزينه های مربوطه، از نظر شكل ظاهری، دوام و ساختار نيز مشابه پارچه های بافته شده بوده و از نظر حجيم بودن مي تواند به اندازه ضخيم ترين لايه های مبل و لباس توليد شود. پارچه های بی بافت در تركيب با ساير مواد طيف وسيعی از محصولات با خواص گوناگون را پديد می آورد و به تنهايی در زمينه های پوشاك، وسايل و لوازم خانگي، بهداشتی، مهندسی،‌ كالاهای صنعتی و مصرفی كاربرد دارد.

فهرست زير برخی از محصولات شناخته شده پارچه های بی بافت را نشان می دهد:

 دای پرز
 دستمال های كاغذی
 نوارهای ضدعفونی شده، كلاه، ماسك، روپوش و پرده ها و آويزه های مورد مصرف در بخش پزشكی
پارچه های پاك كننده (دستمال و غيره) خانگی و شخصی
مواد كمكی مصرفی در شستشو (صفحاتی كه در خشك كننده های پارچه به كار می رود)
لايه داخل پوشاك
پارچه های مصرفی رو كف پوش ها، رويه و روكش مبل و صندلی،    لايه ها و ابرها، پوشش های ديوار (كاغذهای ديواری)
برچسب ها
عايق كاری
مصارف خانگی
محصولاتی كه در سقف سازی به كار می رود
الياف و پارچه ها و GEOTEXTILE هايي كه در مهندسی عمران به كار می رود.
فيلتراسيون

پارچه‌ی اسپان باند چیست؟

این پارچه در زمره‌ی منسوجات بی‌بافت و از جنس پلی‌پروپلین است. اسپان باند به نام‌هاى پارچهی یک‌بار مصرف، بى‌بافت، نبافته، لایه‌ی سوزنى، نبافته‌ی سوزنی و نبافته‌ی اسپان نیز شناخته می‌شود.
این پارچه، مانند پارچه‌های معمول تاروپودی از الیاف انواع نخ نیست، بلکه از الیاف پرس تشکیل شده است. پارچه‌ی اسپان باند با ضخامت و وزن‌های مختلفی تولید میشود، از این رو به بی‌بافت یا نبافته شهرت دارد. برای درک بهتر از مفهوم واژه‌ی منسوجات بی بافت، می‌توانید نوع بافت نمد و موکت را در نظر بگیرید.
مصارف پارچه‌ی اسپان باند آنقدر زیاد است که همه با آن سر و کار دارند. این پارچه در تولید چای کیسه‌ای تا صنایع نظامی به کار میرود. اکثر افراد در طول روز با این پارچه سر و کار دارند، اما یا اسم آن را نمی‌دانند یا با آن آشنایی ندارند.
در انواع پارچه های بیمارستانی مورد استفاده می توان نوع اسپان باند بیمارستانی را نام برد که بسیار مورد استفاده می باشد و در بین عامه مردم به عنوان پارچه یکبار مصرفف بی بافت ، نبافت و یا پارچه با لایه سوزنی که دارای مصارف بهداشتی و پزشکی و صنعتی بسیار میباشد نام برده می شود و در این مقاله به بررسی این نوع پارچه به عنوان پارچه های بیمارستانی پرداخته می شود.
اسپان بایند از الیاف بیمارستانی پرس شده تشکیل شده است و از آن جایی که دربافت این نوع پارچه از تار و پود استفاده نشده است  در نتیجه بی بافت می  باشد.
متراز پولید شده این پارچه های بیمارستانی در عرض های 160، 120،100 بوده و میزان وزن آن ها 16 گرم به بالا می باشد. گرماژ اسپان باند از وزن٢٠ تا ١١٠ گرم به صورت مضرب ۵ بالا می رود که برای مصارف بیمارستانی معمولا از وزن بین ٣٠ تا ۶٠ گرم ان بهره می برند.
این پارچه برای لباس بیمار، لباس های جراحى مانند شان و گان بیمارستانی، ماسک، کاور کفش، کلاه اتاق عمل، رو انداز و یا زیر انداز های بهداشتی مناسب می باشد.
پارچه اسپان بی بافت نیز دارای تنوع رنگ سفید، ابی، صورتی، ابی نفتی، قرمز، سبز و … می باشد.

اسپان باند

ویژگی‌های پارچه‌های اسپان باند:

فاکتورهایی که انواع پارچه‌های اسپان باند را از یکدیگر متمایز می‌کند، شامل موارد زیر است:
 وزن ( گرماژ )
عرض
رنگ‌بندی
طول هر رول
همچنین پارچه‌های اسپان باند ممکن است ویژگی­‌های زیر را داشته یا نداشته باشند:
آبگریز
آب‌دوست
ضد آب یا واترپروف
چاپ‌دار یا ساده
آنتی‌باکتریال
آنتی‌یووی
 لطافت

مصارف پارچه اسپان باند :

مصرف انواع پارچه یکبار مصرف در کشور بسیار گسترده است و حجم بسیار زیادی از این پارچه توسط کارخانجات داخلی تولید و عرضه می گردند.
تهیه کیسه چای، دوخت لباس بیماران، دوخت ماسک یکبار مصرف، روتختی های بیمارستان و خوابگاه ها، دوخت پاکت و کیسه های تبلیغاتی، دوخت انواع کاور لباس و … از جمله موارد پر فروش انواع پارچه های بی بافت می باشد.
همچنین از اینگونه پارچه های در بخش های صنعتی و گلخانه ای نیز بصورت مکرر مورد استفاده قرار می گیرند.

پارچه سوزنی یا Nonwoven چیست ؟

پارچه بدون بافت
ساک سوزنی پارچه بدون بافت  پارچه ای است که با استفاده از عملیات شیمیایی، مکانیکی، حرارت و یا حلال پیوندی بین الیاف آن ایجاد شده است. این اصطلاح در صنعت نساجی برای پارچه هایی مانند نمد بکار می رود که بافته شده  و یا کشباف  نیستند. بعضی پارچه های بدون بافت استحکام کافی نداشته و باید با استفاده از یک بستر مناسب تقویت شوند. در سال های اخیر، پارچه بدون بافت یا سوزنی به جایگزینی برای فوم پلی اورتان تبدیل شده اند.

کاربردها پارچه سوزنی:

پارچه های سوزنی بصورت ساختارهای ورقه ای یا لایه ای تعریف می شوند که در اثر درگیر شدن الیاف و فیلامنت ها بصورت مکانیکی، حرارتی یا شیمیایی ایجاد شده اند. آن ها ورقه های متخلخل تخت یا پرزداری هستند که بطور مستقیم از الیاف، پلاستیک مذاب یا لایه پلاستیکی ساخته شده اند. آن ها بصورت بافته شده یا کشباف نبوده و برای تولید آن ها نیازی به تبدیل الیاف به نخ وجود ندارد. بطور معمول، درصد مشخصی از پارچه های بازیافتی و مواد روغنی در پارچه های بی بافت یا به اصطلاح سوزنی استفاده می شوند. درصد پارچه های بازیافتی بسته به استحکام مورد نیاز متغیر است. علاوه بر این، بعضی پارچه های بی بافت را می توان بعد از استفاده با کمک عملیات ها و تأسیسات مناسب بازیافت کرد.
پارچه های سوزنی کاربردهای مختلفی دارند که عبارتند از:
1- پزشکی:
روپوش های ایزولاسیون ،روپوش های جراحی،کاور جراحی،ماسک جراحی،لباس جراحی،کلاه
2بسته بندی لوازم پزشکی:
دستکش،پوشش کفش،دستمال مرطوب
3 فیلترها :
بنزین، نفت و هوا
4- ژئوتکستایل ها  :
تثبیت خاک و زیرسازی جاده،تثبیت پی ساختمان،کنترل فرسایش خاک،ساخت کانال،سیستم های زهکشی،حفاظت در برابر یخ زدگی،راه بند استخر و کانال آب،راه بند نفوذ شن برای زهکشی لوله ای
جلوگیری از نفوذ پساب ها به منابع آب زیرزمینی آن ها در مقایسه با محصولات مشابه بافته شده استحکام بالاتری داشته و بنابراین اغلب در پروژه های کنترل فرسایش با مقیاس بالا
پوشک، و دیگر مواد جاذب،مواد اولیه و ثانویه مورد استفاده در پشت فرش،پشتیبان و پایدار کننده قلاب دوزی ماشینی،برای بسته بندی در مواردی که نیاز به تخلخل وجود دارد
کیسه های خرید
عایق سازی (لایه های الیاف شیشه)،عایق صوتی برای لوازم خانگی، قسمت های مختلف اتومبیل، و پانل های دیواری
بالشت، کوسن، تشک، لحاف و مبل
ماسک پزشکی و مصرفی
پاکت نامه
چادرها، خیمه ها و بسته بندی برای انتقال (الوار، فولاد)
لباس های یکبار مصرف (پاپوش)
 پوشش ساختمان مقاوم در برابر آب و هوا
دستمال تنظیف

اسپان باند

پارچه اس ام اس:

پارچه های اس ام اس، نوعی پارچه  کامپوزیتی  بسیار شبیه به پارچه های اسپان باند اما با ساختار منحصر بفرد بوده که جایگاه ویژه ای را  در پزشکی به خود اختصاص داده است. ساختار این پارچه ها به گونه ای است که از دو لایه اسپان باند تشکیل شده که در میان آن لایه ای وجود داشته که به میزان زیادی از نفوذ انواع ذرات ریز مانند باکتری ها و میکروب ها جلوگیری می کند. پارچه های اس ام اس نیز همچون پارچه های اسپان باند برای تهیه و تولید ماسک، شان، گان، البسه اتاق عمل و غیره بسیار مناسب است و باعث عدم انتقال موارد بیماری زا می شود. این پارچه ها در عرض های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ سانتی متر و در وزن های مختلفی در بازار موجود هستند.

اسپان باند

برای خرید هریک از پارچه های زیر با مجموعه ما تماس حاصل نمایید:
1-خريد پارچه اسپان باند
2-خرید پارچه های سوزنی
3-خريد پارچه های بهداشتی
4-خرید پارچه سوزنی
5-خريد پارچه ماسك
6-خريد پارچه لباس بيمار
7-خريد پارچه گان بيمارستانی
8-خريد پارچه روتختي بيمار
9-خريد پارچه لباس پزشك
10-خريد پارچه های يك بار مصرف
11-خريد پارچه های ايزوله
12-فروش پارچه لمينت شده ايزوله
13-خريد پارچه هاي لمينت شده ايزوله
14-خريد پارچه اس ام اس
15-خريد پارچه های بيمارستانی
16-خريد پارچه های بی بافت
17-خرید پارچه های اسپان باند
18-خرید پارچه های گرمی
جناب آقای سعید شرفی
آدرس:خیابان شهید مصطفی خمینی کوچه تکیه رضا قلی خان پاساژامیر پلاک22
تلفن: 02133977045
همراه: 09126146337