به راهنمای 118 خوش آمدید

دستبند طلا زنانه ظریف

استفاده از زیورآلات مختلف در دوران باستان و ماقبل تاریخ تا کنون رواج داشته است. جواهرات، سنگ‌های تزئینی و فلزات مختلف به عنوان پوشش‌ و نمادهای مختلف به کار گرفته می‌شدند. در حوزۀ طلا و جواهرات با انواع مختلفی از طرح‌ها و نمادها روبرو هستیم. شیوۀ استفاده و کاربرد آن‌ها نیز بسیار متفاوت هستند. این روزها تقریباً برای هر قسمتی از بدن، نوعی جواهر طراحی شده است. در بین همۀ آن‌ها، دستبندها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. مردان و زنان بسیاری از دستبندها و النگوها استفاده می‌کنند. دستبند طلا زنانه ظریف هم که جای خود دارد. در این مقاله به بررسی اجمالی تاریخچه فلسفۀ استفاده از دستبندها پرداخته‌ایم.

دستبند طلا زنانه ظریف

دستبند طلا از گذشته تا کنون

شواهدی که توسط یک باستان شناس انگلیسی در سال 1973 به دست آمد نشان داد که استفاده از دستبند و النگو از هزاران سال پیش رواج داشته است. در آن کاوش، مجسمه‌ای 4500 ساله کشف شد. این مجسمه نمادی از یک دختر برهنه بود که بازوهای او با تعداد زیادی از النگوها پوشیده شده است. این کشف نشان داد که النگوها به عنوان اولین نمونه‌ها از جواهرات در فرهنگ انسانی استفاده می‌شدند.

آشوری‌ها، بابلی‌ها و پارسیان باستان از جذابیت پوشیدن دستبندها به خوبی آگاه بودند. شواهد به دست آمده از باستان شناسی نشان دادند که این قوم‌ها از اوایل 400 تا 600 پیش از میلاد مسیح، از دستبند طلا زنانه ظریف که با بندهای چرمی به دور مچ بسته می‌شدند استفاده می‌کردند. مدل‌های مختلفی از دستبندها در ویرانه‌های تمدن‌های مایان، موریان، هند و روم نیز کشف شده‌اند. النگوها و دستبندهای باستانی به منظورهای مختلف و با استفاده از طلسم، سنگ، مس، شیشه، فلزات مختلف و پوسته‌ها ساخته می‌شدند.

مقبره‌های مصر باستان نیز رشته‌های از مهره‌های طلا، حلقه‌ها و النگوها را به باستان شناسان تقدیم کرده‌اند. بسیاری از این دستبندها ساخته شده از فلزات ساده، مینا و سنگ‌ها بودند. در دوره‌های مینو و باستان نیز دستبندهایی از جنس فلزات کمیاب ساخته می‌شدند که عمدتاً متعلق به خانواده‌های سلطنتی بودند. عصر آهن در اروپا نیز با انواع مختلفی از دستبند طلا همراه بود. گروه‌های مختلفی از قبایل عشایرنشین جنوب شرقی اروپا و آسیا در قرن هشتم، دستبندهای طلا محکم با نقوش حیوانات می‌ساختند.

دستبند طلا در کتاب‌ مقدس عبری

احتمالاً اولین تزئینات انسان با جواهرات توسط گردنبندها صورت می‌گرفت. سپس مچ دست، بازوها و مچ پاها مطرح شدند. یکی از اولین مکتوبات بشر در مورد دستبند طلا در کتاب مقدس عبری آمده است. در کتاب مقدس عبریان، اشاره به سه نوع دستبند طلا شده است. یکی آنکه منحصراً توسط مردان استفاده می‌شود. دیگری منحصراً توسط زنان و سومین مدل توسط هر دو جنس پوشیده می‌شوند. با وجود اشارات مکرر به دستبند در کتاب عبریان، توصیفی از شکل و شمایل آنان نشده است.

دستبند طلا در کتاب‌ مقدس عبری

برخی از کشفیات دستبند و النگو نیز نشان از وجود نمونه‌های طلای آن در دوران برنز می‌دهد. برخی از آن‌ها بدون شکل خاص، برخی بیضی و دارای انتهای درشت بوده‌اند. دستبندها طلا معمولاً بدون تزئین بودند و با چکش خم می‌شدند. در حالی که دستبندهای برنز عمدتاً دارای نقوش ریز بودند. در همان دوران، سربازان آلمانی و اسکاندیناوی نیز به مقاصد محافظتی یا تزئینی از دستبندهای مارپیچ استفاده می‌کردند. این دستبندها اغلب تا زیر بغل و کل ساعد را می‌پوشاندند. در آمریکا نیز صنعتگران بومی، دستبندهایی از جنس طلا، مواد معدنی و کریستال سنگی می‌ساختند.

کاربردهای دستبند طلا در دوران معاصر

این روزها دستبند طلا زنانه ظریف بیشترین محبوبیت را در جهان پیدا کرده است. دستبندهای طلا بیشتر توسط زنان استفاده می‌شود. هرچند مردان نیز سهم قابل توجهی در به کار بردن دستبندها پیدا کرده‌اند. با این حال، حلقه و پلاک طلا مردانه در بین آقایان محبوبیت بیشتری دارد. برخی از انواع طلاهای کلاسیک، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این جواهرات متشکل از طلا و نقره، سنگ‌های تزئینی و آلیاژهای ارزان قیمت با الگوهای مختلف هستند. برخی از اقوام و قبایل همچنان از دستبندها در مراسم‌های خاص خود استفاده می‌کنند.

قرن بیستم و بیست‌ویکم

از قرن بیستم به بعد، طراحی، ساخت و فروش دستبند طلا به جایگاه تازه‌ای دست یافت. در طول قرن بیستم، خریداران و مصرف کنندگان می‌توانستند دستبند طلا ظریف زنانه یا مردانه را در هر طرح قابل تصوری پیدا کنند. افزایش تولیدات جواهرات فشن، دستبندها و دیگر انواع آن‌ها را ارزان‌تر کرد. در اواخر دهۀ 20، نقوش تزئینی قرن نوزدهم جای خود را به خطوط دورۀ آرت دکو دادند.

دختران و زنان در دهۀ 50 میلادی، دستبندهایی از جنس نقره و برنج را می‌پسندیدند. تا دهۀ 1970 و اواخر قرن گذشته، درخواست‌ها برای طرح‌های متنوع بیشتر شدند. انواع النگو باریک، رشته‌های مهره‌ای و زنجیره‌های نازک به بازار آمدند. در همین دوره، مردان نیز به استفاده از دستبند، انگشتر و پلاک طلا مردانه اهمیت بیشتری دادند. تا اینکه این روزها، فروش دستبند طلا به عنوان یکی از مقاصد اصلی علاقمندان به جواهرات مطرح می‌باشد.

آرامه گالری – خرید طلا آنلاین و سریع

در دهۀ گذشته، نوآوری‌های قابل توجهی در طراحی و تولید دستبندها اتفاق افتاده‌اند. استفاده از نقره در دستبندهای پیوندی، النگوها و دکمه سر دست رواج زیادی یافته است. این روند از قرن بیستم به بعد شروع شد. تولیدکنندگان جواهرات استفاده از نقره را به حداکثر رساندند. این اتفاق باعث شد تا دستبندها با قیمت بسیار کمتری عرضه شوند. اما همچنان فروش دستبند طلا جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد. درخشش این فلز، گرانبها و ارزشمندی آن، دوست‌داران خود را حفظ کرده است. با این حال همچنان از فلزاتی نظیر فولاد خاکستری، تیتانیوم و تنگستن در ساخت جواهرات این چنینی استفاده می‌شود.

آرامه گالری – خرید طلا آنلاین و سریع

اگر قصد خرید اینترنتی انواع جواهرات دارید، آرامه گالری انتخابی امن و مطمئن خواهد بود. این گالری فعالیت خود را از سال 1389 شروع کرد و تجربه‌ای ارزشمند در صنعت طلا و جواهرات کسب کرده است. مجموعۀ آرامه گالری این افتخار را دارد که با تولید کالاهایی چون دستبند طلا زنانه  ، سلیقه و ذوق مشتریان را در اولویت قرار داده است. کیفیت و گارانتی محصولات، خلافیت در طراحی، تنوع محصولات، توسعه و رشد کسب و کارها نیز در برنامۀ کاری و اهداف تیم آرامه قرار دارند. گردنبند قلب و انواع پلاک‌های مردانه و زنانه، دستبندهای مروارید و هر آنچه مشتریان بخواهند فراهم خواهد بود.